27-29 września 2024 (piątek-niedziela)

„NOC TAŃCA/ FALA TAŃCA” to jeden wieczór festiwalowy realizowany przez Fundację Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’ i kolektyw taneczny HOTELOKO movement makers w ramach czwartej edycji U:NEW Dance Wave Festival w Warszawie. Podczas wieczoru zostaną zaprezentowane dwa spektakle w koncepcji i choreografii Agaty Życzkowskiej: premiera „(M)OTHERS oraz „LUXA” – spektakl poruszający temat luksusu w odniesieniu do kobiet (praca została zakwalifikowana do Polskiej Platformy Tańca 2024). Ponadto będzie można obejrzeć cztery filmy wideo: „Becoming Taiga” autorstwa Agnieszki Gąsiorek,  „Twilight” z muzyką Weroniki Ratusińskiej-Zamuszko, „Look Around” Zuzanny Kupidury i „Trzcina” Anny Sochackiej oraz dwie etiudy choreograficzne Aleksandry Komarnickiej i Aleksandry Janoskiej.

U:NEW Dance Wave Festival to spotkanie kolektywu HOTELOKO movement makers z warszawską publicznością oraz poszerzanie współpracy międzynarodowej. Ponadto jednym z celów jest umożliwienie prezentacji własnej twórczości szczególnie osobom młodym oraz debiutującym (w każdym wieku), które nie mają dostępu do profesjonalnej sceny teatralnej i tanecznej w Warszawie, a działają i rozwijają się w dziedzinie tańca współczesnego, performansu, aktywizmu oraz sztuk i działań pokrewnych. Ważną misją jest także spotkanie międzypokoleniowe artystek i artystów debiutujących, wschodzących i uznanych z Polski i za granicy. W Centrum Promocji Kultury zaprezentujemy także spektakl  z Włoch “LOVE (H) U MAN’S LOVE”  w wykonaniu Zappulla DMN Company z Palermo – 29 września o 19:30.


Na wszystkie wydarzenia wstęp jest wolny. Obowiązują zapisy pod adresem e-mail:  biuro@fundacjarozwojuteatru.pl  lub telefonicznie +48 883 760 405

PROGRAM

27.09.2024 – 19:00 

Centrum Promocji Kultury Praga-Południe, ul. Podskarbińska 2, Warszawa:

NOC TAŃCA/FALA TAŃCA:

„Look around” – Zuzanna Kupidura/Marzena Majcher/Monika Pawłowicz/Stefcia Kupidura (film)

Premiera spektaklu „(M)OTHERS” /  Kolektyw HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska/Mirek Woźniak/Karina Szutko/Maciej Feliga

„Becoming TAIGA” – Agnieszka Gąsiorek (film)

„LUXA” – Agata Życzkowska/Karina Szutko (spektakl)

„Trzcina / The Reed” – Anna Sochacka (film)

„Twilight” – Agata Życzkowska/Karina Szutko/Maciej Feliga/Weronika Ratusińska-Zamuszko (film)

„Don’t let it die” – Alaksandra Komarnicka/Krzysztof Jaros (etiuda choreograficzna)

„Jak mogą przestawać nie jeść paproci” – Aleksandra Janoska (etiuda choreograficzna)


Projekt współfinansuje m.st. Warszawa, dzielnica Praga-Południe

Partner: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe


Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/1235714704230092


Kuratorka i dyrektorka festiwalu: Agata Życzkowska

Współpraca: Karina Szutko, Adriana Liwara, Bartłomiej Mamajek

Produkcja i organizacja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / Kolektyw HOTELOKO movement makers

Patronat medialny festiwalu: TVP Kultura, e-teatr, Teatr dla Wszystkich, dlaStudenta/pl, Notes Na 6 Tygodni

Wsparcie medialne: taniecPOLSKA.pl

Partnerzy festiwalu: Centrum Promocji Kultury Praga- Południe, Białołęcki Ośrodek Kultury, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego,  Ośrodek Kultury Ochoty OKO, New Visions, l’espace centro coreografico – Zappulla DMN Company, La Galerie Chorégraphique, Kultura Nova, Dame de Pic


Trailer festiwalu: https://youtu.be/Q4Z81OuDhCI

IV U:NEW Dance Wave Festival odbędzie się w terminie 27-30.09.2024 w następujących przestrzeniach: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe, Białołęcki Ośrodek Kultury BOK, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, a także dwa dni spotkań w ramach projektu europejskiego „CODASI-Contemporary Dance for Sustainabilty and Inclusion”– 24 i 25 września w Ośrodku Kultury Ochoty OKO.


Program całego festiwalu: https://www.facebook.com/events/1901143977052019


—-

NOC TAŃCA / FALA TAŃCA – Biogramy i opisy spektakli oraz filmów:

Kolektyw HOTELOKO movement makers

Agata Życzkowska – choreografka, aktorka, menadżerka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego PWSFTViT w Łodzi (2001) i podyplomowych studiów Dyplomacja Kulturalna na UJ (2021). Zagrała w ponad 40 spektaklach, w tym „The SHOW MUST GO ON” chor. Jérôme Bel. Od 2011 r. współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers. Otrzymała stypendia w programie Mobilni w Kulturze (2020 i 2021) oraz stypendium artystyczne m.st. Warszawy 2023, a także nagrodę za spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019). Jej spektakl „LUXA” został wybrany do Polskiej Platformy Tańca 2024.

Karina Szutko – tancerka, choreografka. Uczestniczyła w projektach Erasmus+ „Dance Highways”, „Viral Visions”, In.To.Da.Te. oraz „CODASI”. Edukację taneczną zdobywała biorąc udział w warsztatach, które prowadziły Weronika Pelczyńska, Maria Colusi, Silje Solheim Johansen. W latach 2010-2022 była członkinią formacji tańca towarzyskiego MBB z Warszawy: jest mistrzynią Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017) i mistrzynią świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019). Współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers. Brała udział w spektaklach „Insta Show” (2018), ”Extinction: REplay”(2022), „Solarpunk” (2023) i „LUXA” (2023).

Mirek Woźniak – tancerz, wokalista – aktor musicalowy, choreograf, performer. Wraz z Agatą Życzkowską otrzymał Pierwszą Nagrodę na Sopockich Konsekwencjach Teatralnych za spektakl „Axiom of Choice” (2020). Nominowany do  Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury za spektakl Maria de Buenos Aires w kategorii  tancerz – inne formy (2022). Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami.  Współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers, w ramach którego zrealizował cztery spektakle: „Absolutely Fabulous Dancers”, Axiom of Choice”, „Extinction: Replay” i „Solarpunk”.

Maciej Feliga – tancerz, performer, aktor. Od młodego wieku tańczył klasykę, taniec współczesny i taniec turniejowy w różnych stylach tanecznych. Od 2023 roku należy do kolektywu HOTELOKO movement makers, z którym zrealizował spektakl „SOLARPUNK”, prezentowany podczas festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo (2023). Ponadto wraz z kolektywem HOTELOKO movement makers brał udział w dwóch projektach tanecznych, które zrealizował z zespołami europejskimi z Włoch, Francji, Belgii i Serbii: „Innovative Tools for Dance Teachers-In.To.Da.Te.” i „Contemporary Dance for Sustainability and Inclusion-CODASI”.

Idea działań kolektywu HOTELOKO movement makers

Kolektyw tworzy projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne dotykając takich tematów, jak wspólnota, wolność, tolerancja, empatia, queer, dobrostan psychiczny, demokracja, edukacja, prawa człowieka, tkanka miasta, tożsamość kulturowa. Główną ideą jest szczególne zwrócenie uwagi na tematy związane z ekologią: zieloną transformacją, wodą pitną, energią solarną, zmianami klimatycznymi oraz przyszłością naszej planety. Bardzo ważny jest także głos kobiet: dyskusja wokół równouprawnienia płci i wzmacnianie wspólnot wokół ekofeminizmu. Zależy nam, aby promować zrównoważony rozwój – zrównoważenie w tańcu i ruchu, którego jednym z elementów jest produkowanie mniejszej ilości nowych dzieł choreograficznych, a raczej możliwość prezentacji tych dzieł, które już powstały.



„(M)OTHERS” / kolektyw HOTELOKO movement makers

Reżyseria, dramaturgia, choreografia: Agata Życzkowska

Współpraca choreograficzna: Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga

Scenografia, kostiumy, projekcje wideo, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska

Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutko, Maciej Feliga

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’

Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga-Południe, Ośrodek Kultury Ochoty OKO, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego

Premiera 27/09/2024 / Warszawa

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Spektakl „(M)OTHERS” skupia się na rozbudowanej koncepcji matki, obejmującej nie tylko relacje biologiczne, ale także społeczne i terytorialne. Wątek MATKI przybiera formę abstrakcyjną, sięgającą głębiej niż tylko relacje genetyczne czy społeczne. Jest to próba zgłębienia tej uniwersalnej roli „MATKI”, którą każdy z nas nosi w sobie, niezależnie od płci, wieku, tożsamości seksualnej, koloru skóry, stopnia sprawności czy wykształcenia. „(M)OTHERS” stawia pytania dotyczące natury relacji rodzinnych, ich trwałości, możliwości przekształceń. Choreografia jest rodzajem „podwójnego duetu” – dialogu energetycznego pomiędzy dwoma, trzema, a czasem czterema ciałami: cisza, miasto, gra, wspólnota, zmysły, kameleon, dragon, stranger, other. Choć płeć nie zawsze odgrywa decydującą rolę, czasem generuje pewne ludzkie zachowania. W naszym świecie nie wszystko jest jednoznaczne. Poszukiwanie istoty człowieczeństwa często przekracza binarną kategorię płci. Idea spektaklu otwiera przestrzeń do refleksji nad empatią, społecznymi oczekiwaniami i miłością pomimo różnic. Bardzo istotne są także poszukiwania związane z szerszym spojrzeniem na tę tematykę, w tym w szczególności na MATKĘ ZIEMIĘ – MOTHER EARTH. Spektakl jest kolażem obrazów, wspomnień, choreografii, słów, muzycznych pocztówek i marzeń.



„LUXA” / spektakl

Koncepcja i choreografia: Agata Życzkowska

Współpraca choreograficzna: Karina Szutko

Teksty i wykonanie: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Reżyseria, dramaturgia, kostiumy, projekcje wideo, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego m.st. Warszawy 2023

Spektakl wybrany do Polskiej Platformy Tańca 2024

„LUXA” to spektakl Agaty Życzkowskiej dotyczący luksusowych przedmiotów dla dziewczyn i kobiet oraz poszukiwań, co może być/stać się luksusem w odpowiednim kontekście społecznym, ruchowym i filozoficznym. Spektakl „LUXA” to próba dotknięcia tematu luksusu przez pryzmat relacji międzyludzkich w świecie popkultury. To idea zmierzenia się z naszą tożsamością poprzez masowe pragnienia i dążenia mężczyzn. W tym ujęciu mieści się wiele przedmiotów stanowiących kobiece atrybuty, jak torebki czy biżuteria z kamieniami szlachetnymi lub drogie, ekskluzywne kosmetyki i perfumy. Luksusem może być jadeit o kolorze butelkowej zieleni – kamień, który daje nam przyroda w sposób naturalny. Ale także mogą to być ziarna kakao, które kiedyś były cenniejsze niż złoto, a dziś z roku na rok zyskują na wartości. Luksus ma wiele oblicz. Co może jeszcze być luksusem dla dzisiejszej kobiety w Polsce, w Europie?

Trailer: https://youtu.be/rFA35fnbx6w



„Don’t let it die” – Alaksandra Komarnicka/Krzysztof Jaros (etiuda choreograficzna)

Don’t Let It Die” to poetycka afirmacja wrażliwości i delikatność – tak często niesłusznie rezerwowanych dla utartych norm i konwencji, czy też piętnowanych przez stereotypowe myślenie. Etiuda inspirowana ikonicznym „Umierającym łabędziem” Michaiła Fokina podobnie jak oryginał problematyzuje pojęcie piękna, skupiając się jednak na jego transgresywnym potencjale i ponadmaterialnym wymiarze.

„Pracując nad tym materiałem po raz pierwszy czułem, że mogę w tańcu swobodnie okazywać swoją wrażliwość, intymność i seksualność i że są one akceptowane.” Krzysztof Jaros

Ola Komarnicka – choreografka, pedagożka i teoretyczka tańca. Absolwentka magisterskich studiów choreograficznych i podyplomowych studiów teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (UMFC) w Warszawie, Rocznego Kursu Choreografii Eksperymentalnej organizowanego przez Centrum w Ruchu w Warszawie, a także magisterskich studiów filologicznych i Studium Pedagogicznego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Autorka ponad czterdziestu etiud, spektakli oraz choreografii do widowisk performatywnych, filmów tańca i pokazów mody. Laureatka konkursów, zdobywczyni m. in. 1. miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym Małych Form Po:Ruszeni w Warszawie, czy Nagrody Głównej i Nagrody Choreograficznej Ogólnopolskich Konfrontacjach Tańca Współczesnego CODA we Włocławku. Obecnie działa jako freelancerka, autorka niezależnych projektów choreograficznych i interdyscyplinarnych. Współpracuje z Wydziałem Tańca UMFC – jako wykładowczyni oraz jedna z choreografek/ów Chopin University Dance Company.

Krzysztof Jaros – absolwent Wydziału Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności taniec współczesny. Były uczeń Szkoły Kieleckiego Teatru Tańca; jako adept tańczył w spektaklach Kieleckiego Teatru Tańca. Zwycięzca 13. edycji programu telewizyjnego Mam Talent. Posiada certyfikaty ukończenia Summer Intensive 2022 Master Ballet Academy w Pheonix, Summer Intensive 2023 Kibbutz Dance Company w Izraelu oraz Solocoreografico Youth Program 2024 w Lyonie. Wystąpił w spektaklach „Anima, Animus 2” oraz „Nad poziomy” warszawskiego Teatru Tańca „Zawirowania”.



„Jak mogą przestawać nie jeść paproci” – Aleksandra Janoska (etiuda choreograficzna)

„Normalne jest niejedzenie korzeni kiedy jest się w banku. Normalne jest niewkładanie ołówków do swojego zaparzacza do kawy. Nienormalne jest pójście do pracy tyłem.”

Choreografia jest odpowiedzią na sytuacje, w których słyszy się powyższe zdania. Dla niektórych to całkiem normalne wiedzieć te rzeczy. Dla niektórych to całkiem normalne słyszeć te stwierdzenia. „Jak mogą przestawać nie jeść paproci” pokazuje perspektywę widzenia świata osoby neuroatypowej. Jest inspirowana doświadczeniami choreografki oraz osób nieneurotypowych w jej otoczeniu. Najnowsze dane statystyczne mówią, że nawet 25% dzisiejszej populacji może być neuroatypowa.

Aleksandra Janoska – Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku Taniec, specjalność Tancerz-choreograf. Ukończyła studia z wyróżnieniem za choreografię dyplomową „Kontrolowany upadek pomiędzy cytryny”. Wcześniej wychowanka Akademii D Way of Life w Tychach, z którą zdobyła liczne miejsca na podium w Mistrzostwach Polski, Europy oraz Świata Federacji IDO oraz WADF. Była tancerką Niezależnego Teatru Tańca Zokinazoli, z którym zatańczyła spektakle w choreografii Natalii „Sarny” Kladziwy: „Humbug”  oraz wielokrotnie nagradzany „Parówki rosną na drzewach”, który został zrealizowany dzięki ośrodkowi kultury Materia / Łódź i Programowi Przestrzenie Sztuki. Występowała w licznych choreografiach dyplomowych studentów Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Instruktorka tańca współczesnego, klasycznego oraz jazzowego.



„Twilight” / film / 9’11”

Koncepcja, choreografia, zdjęcia: Agata Życzkowska

Współpraca choreograficzna: Karina Szutko, Maciej Feliga

Wykonanie: Karina Szutko, Maciej Feliga

Muzyka: Weronika Ratusińska-Zamuszko / „Double Concert for clarinet and viola”

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Zmierzch łączy dzień z nocą, tworząc przestrzeń dla harmonii i integracji, podobnie jak przyjaźń łączy różne aspekty naszego życia. W ekofeminizmie postrzeganie kobiety jedynie jako reproduktorki jest ograniczające. Przyjaźń przypomina, że każda kobieta ma prawo definiować swoją drogę i żyć pełnią życia, wolną od społecznych norm. „TWILIGHT” to spotkanie, które bada, co sprawia, że czujemy się bezpiecznie i autentycznie w towarzystwie innych. Zastanawiamy się, jak feromony i zapachy wpływają na nasze relacje. U zwierząt sygnały zapachowe są wyczuwalne z dużych odległości, a u ludzi również odgrywają kluczową rolę w budowaniu więzi. Badamy, jak różne energie, ciała i zapachy wpływają na siebie, tworząc harmonijną mozaikę relacji.

Weronika Ratusińska-Zamuszko, kompozytorka i pedagog. W 2001 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiowała w klasie kompozycji Włodzimierza Kotońskiego oraz Stanisława Moryto. W roku 2009 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej, a w roku 2018 – doktora habilitowanego sztuki muzycznej. Stypendystka Ernst von Siemens Musikstiftung, Ministra Kultury, holenderskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury i Nauki oraz ZAiKS-u. Otrzymała III Nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Msza Bogucka” w Katowicach, II Nagrodę na I Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Łodzi oraz I Nagrodę na IV Ogólnopolskim Konkursie Młodych Kompozytorów „Musica Sacra” w Częstochowie. Jej kompozycje wykonywane były na licznych krajowych koncertach oraz festiwalach.


„Becoming Taiga” / film / 6’36”

Koncepcja i zdjęcia: Agnieszka Gąsiorek

Partner: New Visions / Berlin

Becoming Taiga jest spotkaniem członkiń społeczności transformacyjnej przestrzeni uczenia lub oduczania się oraz budowania czułej i wspierającej społeczności pod nazwą TAIGA i FJORDS, stworzonych przez organizację new visions. Program został stworzony jako bezpieczniejsza i odważniejsza przestrzeń dla osób z doświadczeniem życiowym jako kobiety, które na co dzień łączą pracę artystyczną i aktywistyczną, głównie w Europie Wschodniej lub jako migrantki w innych krajach europejskich. To ciepło i zmysły, wspólnota i troska, powolność i miłość, przyziemność i radykalność. Nasze pierwsze spotkanie odbyło się w sierpniu 2022 r. w Massia*ru w Estonii. Film jest poetycką dokumentacją wydarzenia. Obrazy dokumentalne przeplatają się z poezją uczestniczek, ich śpiewem, ekspresją potrzeb, obrazami natury, ruchu, bliskości i siły, która rozwinęła się między nami podczas tych kilku dni spędzonych w estońskim lesie.

Agnieszka Gąsiorek – filmowczyni, antropolożka i aktywistka. W 2017 roku ukończyła szkołę filmową w  Danii, w 2023 studia Etnologii i Antropologii Kulturowej we Wrocławiu. Zaangażowana w wiele inicjatyw społecznych i aktywistycznych. Oprócz tego w wolnych chwilach zgłębia taniec, ruch i ogrodnictwo. Ruch interesuje ją również w filmie, nie tylko jako aspekt wizualny, ale również jako transfer tego, co nie może być opowiedziane słowami. Na swoim koncie ma kilka filmów krótkometrażowych wyświetlanych na festiwalach na całym świecie. Jej film „Babcia Dorota” zdobył pięć nagród w różnych kategoriach. Za krótkometrażowy film fabularny „Thoughts of Love” zdobyła nagrodę za reżyserię. Obecnie tworzy różne formy krótkich filmów, jak i pisze swój pierwszy pełnometrażowy scenariusz.



„Trzcina / “The Reed” – Anna Sochacka (film) 3’00”

„Trzcina  The Reed” to próba ucieleśnienia form, kształtów i energii natury. Wrażliwość i podatność na zranienie pozwalają dostrzec konflikt podziału między człowiekiem a naturą, gdy są one traktowane jako oddzielne. W tym kontekście rozważana jest kwestia ludzkiej władzy i kontroli.

Wszystko, co dzieje się na zewnątrz, dzieje się także wewnątrz i odzwierciedla stan ludzkiej integracji.

Tutaj jestem jednocześnie miękka i sztywna, pełna nadziei i rozpaczy, czułej miłości i wściekłości. Łącząc się z tym wszystkim, czuję prawdziwą egzystencję. Czuję, że stoję mocno na ziemi.

Anna Sochacka jest absolwentką Helsińskiej Wyższej Szkoły Teatralnej oraz Uniwersytetu Artystycznego w Linzu. Ukończyła również AWF Katowice na wydziale fizjoterapii. Do 24. roku życia mieszkała w Katowicach, gdzie angażowała się w projekty taneczne i teatralne. Ma ponad 25 lat doświadczenia w pracy twórczej i edukacyjnej, prowadzi warsztaty z tańca, improwizacji i świadomości ciała. Po 15 latach za granicą wróciła do Polski, gdzie w 2020 roku otrzymała stypendium na projekt filmowy. Stworzyła spektakle, m.in. „Człowiek Drzewo” i „Bliżej”. W 2021 roku zdobyła Grand Prix Polskiego Teatru Tańca za film „Trzcina”. Obecnie mieszka i tworzy w Ełku.

„Look around” – Zuzanna Kupidura/Marzena Majcher/Monika Pawłowicz/Stefcia Kupidura (film) 9’38”

„Look around” to krótka podróż skierowana do wewnątrz i na zewnątrz siebie. Kilka obrazów o kobiecie i jej naturze, bytach, światach. Komunikowaniu się ze sobą, z innymi, z naturą. Przenikaniu się organiczności z mechanicznością. Poszukiwaniu i odnajdywaniu sensów i znaczeń. Zmaganiu i odkrywaniu. „Rozejrzyj się. Dotknij, poczuj, spójrz. Zamknij/Otwórz oczy. W/Słuchaj (się/siebie). Jaki jest Twój rytm? Czy dzisiaj czujesz wyraźnie? Gdzie jesteś? Czym jesteś? Dla kogo…Czas. Przestrzeń. Timing. Jesteś w środku. Tętni życie. Rytm jest w Tobie.”


Zuzanna Kupidura absolwentka dwóch specjalności: Rytmika oraz Choreografia i Teoria Tańca na UMFC. Ukończyła szkolenie choreologiczne w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Pedagog w ZPSM nr 4 w Warszawie. Wykładała na UMFC technikę i kompozycję ruchu oraz teorię i notację tańca. Swoje prace artystyczne prezentowała m.in. w NOSPR w Katowicach, na Europejskich Dniach Rytmiki w Brukseli, na Warsaw Dance Days. Jako tancerka i choreografka współpracowała m.in. z Chopin University Dance Company i z Teatrem Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Zrealizowała wspólnie z kompozytorką Marzeną Majcher oraz z operatorem filmowym Andrzejem Wojciechowskim kilka projektów interdyscyplinarnych łączących muzykę z tańcem i obrazem filmowym: Look Around, The Code of Life, Other Dimensions, Chemia Miłości, które były prezentowane na: Festiwalu Ecos Urbanos w Meksyku, na UMFC oraz w Promie Kultury w Warszawie.

IV U:NEW Dance Wave Festival / NOC TAŃCA / FALA TAŃCA 2024