17 czerwca 2023 (sobota)
godz. 19:30
Kościół pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy (ul. Nobla 16)
wstęp wolny


Koncerty Organowo-Kameralne w Warszawie. Sezon V

Wystąpią:
Giorgio Matteoli (Rzym/Włochy) – flety proste
Matthias Böhlert (Salzwedel/Niemcy) – organy


W programie koncertu: Bach, Bruhns, Cima, Corelli.

Giorgio Matteoli urodził się w Rzymie w 1966 roku. Ukończył studia w klasie wiolonczeli, fletu prostego i kameralistyki w konserwatorium S. Cecilia (Rzym – Włochy) a także z najwyższymi ocenami studia z zakresu instrumentów historycznych na Uniwersytecie Rzymskim. Oprócz tego studiował kompozycję i kontrapunkt w Konserwatorium w Como, dyrygenturę w konserwatorium w Mediolanie, a następnie uczęszczał na kursy dyrygentury u D. Pavlova i P. Gelminiego. Specjalizuje się w wykonywaniu starożytnego repertuaru, zarówno na flecie prostym, jak i wiolonczeli barokowej. Współpracuje z renomowanymi zespołami włoskimi i zagranicznymi (Ensemble Aurora, Alessandro Stradella Consort, Ensemble La Fenice, Musici di San Petronio).
Autor artykułów muzykologicznych dla magazynu muzyki dawnej Orfeo, CD Classic i Amadeus. Był flecistą-solistą włosko-amerykańskiej ścieżki dźwiękowej The Bible (z muzyką M. Frisina i Ennio Morricone), nagrodzonej amerykańskim Oscarem „Kable ACE”.
Założyciel „Festa Rustica Baroque Ensemble”, z którym regularnie występuje od ponad 20 lat jako solista i dyrygent, włącza do swojej obszernej dyskografii (zaczynającej się od kompletnego koncertu na flet i smyczki F. Manciniego, wielokrotnie nagradzanej w USA płyty CD im. magazynu „Fanfare” jako jedno z najlepszych nagrań muzyki klasycznej na świecie za rok 1995) wiele światowych prawykonań, w tym koncerty na flet prosty i smyczki Niccolò Fiorenzy (ASV – Gaudeamus) oraz podwójną płytę CD z niepublikowaną muzyką
F. A. Vallottiego (Dziewięć lekcji dla The Offices of Darkness) nagrany dla prestiżowego magazynu AMADEUS. Dyrygował orkiestrami „Nuova Cameristica”, „Pomeriggi Musicali” i „Guido Cantelli” w Mediolanie, „Orchestra Filarmonica Italiana”, chórem i orkiestrą „Q-Antica”.
W latach 2013-2014 dyrygował Orkiestrą Stowarzyszenia Roman Mandolina. Jest założycielem Stowarzyszenia Muzyki Dawnej Italia z siedzibą w Rzymie i Brianzie, twórcą i dyrektorem artystycznym międzyprowincjalnego festiwalu kameralnego  „Brianza Classica” , który odbywa się od siedemnastu lat przez cały rok w około trzydziestu gminach Brianzy rozsianych po prowincje Monza, Lecco i Mediolan. Był członkiem-założycielem crossoverowego kwartetu smyczkowego „The Palm Court Quartet” i regularnie gra w duecie również z organami/klawesynem iz gitarą.
Od roku akademickiego 2019-2020 jest nauczycielem fletu prostego, wiolonczeli barokowej i zespołu muzyki dawnej w „O. Respighi ”Latynoski.

Matthias Böhlert urodził się w Zeitz (Saksonia, Niemcy). W latach 1978-1984 studiował muzykę kościelną w protestanckiej szkole muzycznej w Halle / Saale. Jego nauczycielem w zakresie gry na organach był Almuth Reuther, organista w kościele pw. Św. Tomasza w Lipsku.
Podczas studiów pracował jako organista w Stadtsingechor Halle (najstarszym niemieckim chórze chłopięcym) i jako organista w Kościele Mariackim w Halle. Koncert dyplomowy wykonał w kościele św. Tomasza w Lipsku. 
Od 1984 roku Matthias Böhlert jest muzykiem kościelnym w ewangelickim kościele Św. Katarzyny w Salzwedel. W 2004 roku został mianowany dyrektorem muzycznym kościoła.
W 1990 r. brał udział w Międzynarodowej Letniej Akademii Organistów w Haarlem w Holandii. Regularnie koncertuje w Niemczech, Austrii, Liechtensteinie, Rosji, Japonii, Australii, RPA, Namibii, Argentynie, Kanadzie, USA.
Wykonuje wielkie oratoria baroku, klasyki, romantyzmu i współczesności. Współpracuje ze znanymi solistami i  kameralistami. Jego działalność koncertowa poświęcona jest w szczególności literaturze organowej od okresu baroku do połowy XX wieku. Matthias Böhlert gra także własne kompozycje, zarówno na organy, jak i na fortepian.

Koncerty Organowo-Kameralne w Warszawie. Sezon V