Wystawa malarstwa Magdaleny Latosiewicz pt.: „#LOVEISLOVE – OBRAZY O MIŁOŚCI”
wernisaż 28.02.2025 / piątek / godz. 19:00
wystawa czynna do 18.03.2025
/ wstęp wolny /
Magdalena Latosiewicz – Absolwentka Wyższej Szkoły Artystycznej, ukończyła kierunek Malarstwo, specjalizacja: Obraz Multimedialny, dyplom obroniła u profesora Andrzeja Łubowskiego.
Stypendystka Rektora Uczelni za wysokie wyniki w nauce.
Laureatka stypendium Zarządu Województwa Mazowieckiego dla studentów uczelni artystycznych w 2018 roku.
Dwukrotnie kwalifikowana do udziału artystycznego na ART FRESH FESTIVALU ( lata 2016 i 2017), z potwierdzoną obecnością w katalogach z wystawy.
Zrealizowała 12 wystaw indywidualnych od 2012 roku.
Od lat z powodzeniem prowadzi swoje socialmedia w tym fanpejdże na Instagramie i Facebooku, prezentując na nich osiągnięcia artystyczne oraz codzienne zmagania z materią artystyczną. Tworzy w małej pracowni na warszawskiej Ochocie.
To właśnie tam powstał na zamówienie Muzeum Niepodległości w Warszawie cykl 14 obrazów zatytułowanych „Twarze Niepodległości” – które stanowią część stałej ekspozycji Muzeum Niepodległości ( obecnie można oglądać je w oddziale MN w Radzyminie) i są częścią większego projektu historycznego upamiętniającego wydarzenia związane z odzyskaniem przez Polskę niepodległości po latach zaborów. Są to prace w których artystka oprócz podobieństwa postaci wprowadza elementy współczesnej interpretacji , dziki czemu zachowany jest balans między wartością edukacyjną i wątkami estetyki typowej dla malarstwa Latosiewicz.
Ulubione techniki artystki to malarstwo akrylowe na płótnie, oraz collage i rysunek techniką mieszaną. Motywy, które najczęściej analizuje w swoich pracach, to postać kobiety, jej uosobienia, historie ( herstorie ), przemiany i ujęcia wyjątkowości w codzienności. W portretach emocjonalnych artystka stawia nie tylko na uchwycenie fizyczności postaci, ale również jej stanu psychicznego i wewnętrznych przeżyć. Dzięki temu widz ma poczuć się blisko przedstawionej osoby, zrozumieć emocje i kontekst portretowy.
Nowością ostatnich dwóch lat jest podjęta próba zgłębiania tematów wyrażanych poprzez abstrakcję, zarówno w rysunku jak I malarstwie. Abstrakcyjne widzenie świata pozwala na wyrażanie się zbiorami linii, ich rytmami, dobieraniem do nich kolorystyki, oraz zestawianie kształtów pozornie nie współpracujących w naturze. W przypadku malarstwa artystka poszukuje abstraktów figuratywnych, kompozycji z ostrymi kształtami, z koronkowymi wtrąceniami utrzymanych w sprecyzowanej kolorystyce.
Abstrakcje są zakodowanymi planami wydarzenia kontekstowego. Oznacza to, że każdy obraz jest nie tylko przedstawieniem estetycznym, ale także rodzajem narracji zawierającej historię lub proces. Abstrakcje w niniejszym cyklu pełnią rolę komentarza dla portretów.
Obecna wystawa to cykl portretów i abstrakcji obejmujących trzy hasztagi:
#loveislove #obrazyomiłości #redstorries przy czym #redstorries jest kontynuacją poprzedniego cyklu. Jednak autorka zdecydowała się świadomie na podkreślenie rangi czerwonych historii – gdyż czerwień obecna często w jej obrazach uosabia miłość, wojnę, rozkosz, erotykę, siłę oraz ogień.